Customer Journey

Wat is een Customer Journey?

Een customer journey is niets meer dan de spreekwoordelijke reis die een klant aflegt alvorens hij overgaat tot het doen van een aankoop of het afnemen van een dienst.

 

Het onderzoeken van de customer journey heeft voor een bedrijf veel waarde. Het brengt duidelijk in kaart welke overwegingen en zoektocht een klant ondergaat alvorens hij een definitieve beslissing maakt. Als bedrijf kunt u hierop inspelen door de weg voor de klant korter en makkelijker te maken. Welke vergelijkingen maakt de klant en waar wordt een beslissing op gebaseerd? Als dat duidelijk is, kan een bedrijf aanpassingen maken in bijvoorbeeld informatievoorziening of gebruiksvriendelijkheid van een product, dienst, service en van de website.

 

Door de customer journey in kaart te brengen, ontstaan er voor bedrijven veel kansen. Tussen het ontstaan van een ‘probleem’ en de oplossing hiervan, bijvoorbeeld een aankoop, zijn er verschillende fases in de klantbeleving. Is de customer journey duidelijk, dan kunnen bedrijven hun dienstverlening op elke fase in deze reis aanpassen.

wat is een customer journey

U bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief.

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Testrr will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.