Klantinzichten

Wat zijn Klantinzichten?

Klantinzichten betekent het verkrijgen van inzicht van de behoeften en de wensen van de klant.

 

Door hier inzicht in te krijgen, kunt u beter inspelen op deze behoeften en wensen en zal dit uiteindelijk leiden tot meer conversie. Een duidelijk klantinzicht zal bijdragen aan een gunstige productontwikkeling, marketing, verkoop, communicatie en service.

 

Daarnaast krijgt u inzicht in verwachtingen, maar ook in ergernissen, motieven en waarden van uw (potentiële) klanten. Het is vooral de vraag ‘waarom’ waar u bij klantinzichten een antwoord op wilt hebben. Waarom hebben mijn klanten hier behoefte aan, waarom vinden ze iets vervelend en waarom is het gebruik van mijn product of dienst zo lastig? Met gerichte antwoorden op dit soort vragen, kunt u uw dienstverlening verbeteren. Een klant zal zich gehoord en begrepen voelen en daardoor sneller terugkeren naar uw website.

 

Er zijn verschillende manieren om klantinzicht te verkrijgen, enkele voorbeelden zijn: marktonderzoek, enquêtes, social media en trendwatching.

wat zijn klantinzichten

U bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief.

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Testrr will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.