Persona

Wat is een Persona?

Het is vaak behoorlijk moeilijk om uw daadwerkelijke doelgroep goed onder de loep te leggen. Om een goed beeld te krijgen van de doelgroep en waar de behoeftes liggen, kunt u gebruik maken van een persona.

 

Een persona, of een ijkpersoon, is een gecreëerde klant. Je schrijft de klant als het ware uit en maakt daarbij gebruik van het onderscheid tussen een buyers persona, de ideale klant, en een users persona, de gebruiker van uw product of dienst. Wanneer u op deze manier een eindgebruiker of een ideale klant beschrijft, dus hoe u uw doelgroep ziet, kunt u uw product of dienst volledig aanpassen op de buyers persona of de users persona.

 

De persona wordt tot in de detail beschreven, inclusief naam, professionele en persoonlijke achtergrond, maar ook zijn demografische gegevens, de doelen van de persona, de zorgen, de omgeving en een gezicht (een foto van de fictieve klant).

wat is een persona

U bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief.

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Testrr will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.